قلب طلایی
مطالب جالب و خواندنی
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان قلب طلایی و آدرس bahoosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





یک دانشمند ایتالیایی در حال مطالعه فن‌آوری جدید است که به‌ کمک آن می‌توان از چشم‌ها به عنوان کلیدهایی برای باز کردن قفل خانه یا دسترسی به حساب‌های بانکی‌ استفاده کرد.

به گزارش سرویس «علمی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سامی فانگ، پژوهشگر دانشگاه کوئینزلند و دستیاران وی هم‌اکنون برای حل یکی از موانع نهایی استفاده روزانه از فن‌آوری اسکن عنبیه در تلاش هستند.

فانگ دراین‌باره توضیح داد: هر فردی عنبیه منحصر به فردی دارد و حتی الگوی عنبیه چشم چپ با چشم راست متفاوت است، ضمن آنکه الگوی عنبیه در طول زندگی هر فرد، ثابت و بی‌تغییر باقی می‌ماند. به این ترتیب با استفاده از تشخیص عنبیه می‌توان هویت یک فرد را تعیین کرد.

فانگ امیدوار است که روش تشخیص عنبیه طی ۱۰ تا ۲۰ سال آینده بخشی از زندگی روزمره انسان را تشکیل دهد.

 

[ سه شنبه 4 بهمن 1390 ] [ 18:16 ] [ زهرا ]

براساس یافته‌های منجمان آمریکایی، اقماری همچون کره ماه که در اثر برخوردهای شدید شکل می‌گیرند در کیهان نادرند. به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ماه چند میلیارد سال قبل در اثر برخورد شیء بزرگی شاید به بزرگی مریخ به زمین شکل گرفت.

آن برخورد باعث پراکنده شدن موادی در فضا شد که بعدا برخی از آنها توده شده و ماه را تشکیل دادند.


نشریه «خترفیزیک» گزارش می دهد که فقط پنج تا ده درصد منظومه ها در کیهان دارای اقماری هستند که این گونه پدید آمده اند.

نادیا گورلووا نویسنده اصلی مقاله از دانشگاه فلوریدا در گینزویل گفت: وقتی یک قمر از برخوردی شدید شکل می گیرد، غبار خاک باید به هر طرف پراکنده شود. اگر تعداد زیادی ماه (به این ترتیب) شکل می‌گرفت، باید در اطراف خیلی از ستاره ها غبار می دیدیم، اما نمی بینیم.


دکتر گورلووا و همکارانش با استفاده از تلسکوپ فضایی اسپیتزر ناسا در جست‌وجوی نشانه های برخوردهای مشابه در اطراف ۴۰۰ ستار  که همه آنها حدود ۳۰ میلیون ساله بودند برآمدند.

وقتی ماه در مدار زمین شکل می گرفت خورشید حدودا ۳۰ میلیون سال داشت.

سیارات خاکی در اثر انباشت و توده شدن سنگ و غبار موجود در مدار ستاره های جوان شکل می گیرند.

ستاره شناسان فکر می کنند که این فرآیند ۱۰ تا ۵۰ میلیون سال پس از تشکیل ستاره روی می دهد. یافتن گرد و غبار در اطراف ستاره ها در محدوده پایینی این دوره معمول است اما زمانی که کره ماه شکل گرفت، یعنی خورشید حدود ۳۰ میلیون سال داشت، فرآیند تشکیل سیارات در منظومه شمسی درحال نزدیک شدن به پایان خود بود.

به نوشته بی بی سی، در مطالعه تازه، تیم دکتر گورلووا با استفاده از تلسکوپ فروسرخ اسپیتزر نشانه‌های حرارتی ستاره ها را بررسی کرد.

این امر اجازه می دهد منجمان بفهمند چه مقدار از این حرارت از خود ستاره می‌آید و چه مقدار آن در اثر مواد غبارآلود اطراف ستاره بازتابیده می شود.


وی به بی بی سی گفت: ما حدود دو تا چهار شیء یافتیم، اما تنها یکی از آنها با تمام مشخصه های تصادم قمری همخوان بود.

[ سه شنبه 4 بهمن 1390 ] [ 18:14 ] [ زهرا ]

پژوهشگران دانشگاه دلاوار موفق به طراحی خودرو مجهز به سیستم V2G شده‌اند که هم با نیروی برق کار می‌کند و هم با ذخیره و تولید مجدد برق برای استفاده‌های بعدی می‌تواند درآمدزا باشد.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خودروی V2G (به معنی برای وسیله نقلیه به شبکه) به جریان برق امکان می‌دهد که برای دادن انرژی به خطوط از باتری خودرو جاری شده و دوباره بازگردد.

به این ترتیب کاربرد خودرو می‌تواند وقتی به خانه می‌رسد خودرو را شارژ کرده و آن را روی سیستم V2G تنظیم کند.

این پژوهشگران می‌گویند: خودرویی بنزینی که کناری پارک شده دیگر بلا استفاده است ولی چنین خودروی دارای باتری که جریان برق را ذخیره می‌کند و پریز بزرگی دارد که امکان می‌دهد جریان برق به سرعت برود و بازگردد، ارزشمند است.

نمونه اولیه این خودرو برای نخستین بار در دست آزمایش است.

عکس تزئینی است.

 

 


 

[ سه شنبه 4 بهمن 1390 ] [ 18:6 ] [ زهرا ]

شواهد نشان می دهد دندانپزشکی قدمتی ۹ هزار ساله دارد و به این معنا است که انسان های اولیه نیز دانش دستکاری در بافت های سخت دندانی را داشته اند.
اما از قرن ۱۸ سرعت پیشرفت در این رشته زیاد شد و اولین متدهای مکانیکی دندانپزشکی در این قرن ساخته شد در قرن ۱۹ میلادی با معرفی ماده ترمیمی آمالگام تحولات شگرفی در این رشته پدید آمد، امروزه نیز پیشرفت های سریعی را درمواد و وسایل دندانپزشکی شاهد هستیم و خبرهایی از کشف جدیدی در این حیطه می شنویم. بتازگی نیز دکتر سعید عسگری موفق به اختراع ماده دندانی با خواص جدیدی شدند که به همین دلیل نیز از وزیر بهداشت لوح تقدیر دریافت کردند.

هدف و انگیزه اصلی شما از ساخت ماده دندانی CEM چه بوده است؟
طبیعتا کمبود و کسری های موجود در هر رشته ای ، متخصصان امر را به برطرف کردن مشکلات وا می دارد. در عرصه تخصص من یعنی درمان ریشه نیز، مواد موجود کیفیت مطلوب را دارا نبودند و با تحقیق در این زمینه موفق به ساخت ماده CEM با خواص متفاوت شدم.

در مورد تفاوت ماده CEM با مواد موجود توضیح دهید.
از آنجا که حفره دهان همواره خیس و مرطوب است و مواد مخصوص پرکردن حفرات دندانی بشدت آب دوست هستند، مواد موجود در مجاورت رطوبت خواص و کیفیت مطلوب خود را از دست می دادند، اما این ماده دندانی ، CEM، در حضور رطوبت بر خصوصیات مثبت آن افزوده می شود و در واقع خصوصیت خوب این ماده در محیط رطوبتی تشدید می شود.

درخصوص مزیت های ماده CEM توضیح دهید.
افزایش خصوصیات مطلوب در محیط رطوبتی و تولید ماده ای به نام هیدروکسی آپاتید از سوی ماده CEM در محیط رطوبتی از دیگر خواص این ماده به شمار می آید. هیدروکسی آپاتید از عناصر سخت بدن به شمار می آید و ماده CEM به دندان کمک می کند که ماده سخت خود را بسازد از دیگر خواص این ماده می توان به اثرات ضدمیکروبی آن اشاره کرد. به این معنا که با استفاده از CEM محیط را برای همیشه عاری از میکروب می کنیم و هیچ باکتری و میکروبی حق رشد و زندگی نخواهد داشت.

درباره رنگ ماده و موارد استفاده آن توضیح دهید.
رنگ ماده سفید است چون اگر تیره باشد، دندان کدر جلوه می کند. همچنین این ماده در حوزه معالجه ریشه دندان کاربرد دارد.

آیا مشابه این ماده در دنیا وجود دارد؟
در دهه گذشته پروفسور ایرانی مقیم امریکا، دکتر ترابی نژاد، ماده ای به نام MTA را اختراع کرده است که خواصی مشابه CEM را داراست. اما گفتنی است که ماده CEM خواص مطلوب تری را از خود نشان داده است.

درخصوص هزینه های درمان و زمان عرضه این ماده توضیح دهید.
هزینه درمان با این ماده هنوز برآورد نشده است ، اما پیش بینی می شود که هزینه های درمان کاهش خواهد یافت. همچنین با همکاری ها و پشتیبانی های مسوولان حوزه بازرگانی وزارت بهداشت که در این زمینه دریغ نداشته اند و با امید به همکاری های سایر مسوولان ذیربط، این ماده هر چه زودتر به بازار عرضه خواهد شد.

 


 

[ سه شنبه 4 بهمن 1390 ] [ 17:56 ] [ زهرا ]

پژوهشگران ژاپنی از تارها و رشته‌های عنکبوت یک جفت جوراب راحت و بادوام بافتند.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ماسائو ناکاگاکی، ‌استاد دانشگاه شینشو در مرکز ژاپن که پس از ۱۰ سال تحقیق این تارها را تولید کرده است در این زمینه اظهار داشت: با ایجاد تغییرات ژنتیکی در کرم‌های ابریشم، تصور می‌کنم که امکان تولید ابریشم‌های عنکبوتی به زودی فراهم شود.


وی افزود: من تصور می‌کنم که امکان تولید ابریشم‌های عنکبوتی به زودی فراهم شود.

جایگزین کردن رشته‌های طبیعی قابل بازیافت به جای رشته‌های مصنوعی که از فرآورده‌های نفتی تولید می‌شوند برای محیط زیست بسیار بهتر است.

 

ناکاگاکی موفق به تولید ابریشم عنکبوتی حاوی ۱۰ درصد پروتئین‌های عنکبوتی و ۹۰ درصد ابریشم با تزریق ژن‌هایی از یک عنکبوت کره‌ای طلایی به کرم‌های ابریشم شده است.
 

 

متخصصان می‌گویند که این رشته‌ها محکمتر از فولاد و سبکتر از الیاف مصنوعی موجود مانند Kevlar که در ساخت جلیقه‌های ضد گلوله استفاده می‌شوند، هستند.

 

[ سه شنبه 4 بهمن 1390 ] [ 17:44 ] [ زهرا ]
صفحه قبل 1 ... 36 37 38 39 40 ... 43 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به قلب طلایی خوش آمدید
امکانات وب
بک لینک طراحی سایت