قلب طلایی
مطالب جالب و خواندنی
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان قلب طلایی و آدرس bahoosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








 

مناجات نامه کامپیوتری

ای خدا Hard دلم Format مکن

Field من را خالی از برکت مکن

Option غم را خدایا On مکن

File اشکم را خدایا Run مکن

Delete کن شاخه های غصه را

سردی و افسردگی را ، هر سه را

Jumper شادی بیا تا Set کنیم

سیستم اندوه را Reset کنیم

نام تو Password درهای بهشت

آدرس Email سایت سرنوشت

تا نیفتد Bug در اندیشه مان

تا که ویروسی نگردد ریشه مان

ای خدا از بهر ما ایمن فرست

بهر دل های پرآتش Fan فرست

ای خدا حرف دلم با کی زنم

Help می خواهم که F1 می زنم

[ سه شنبه 4 بهمن 1390 ] [ 19:7 ] [ زهرا ]

- معالجه ی آنژین با لیمو:

برای شستشوی حلق و حنجره از لیمو کمک بگیرید. کمی آب لیمو و آب مقطر را مخلوط کرده و هر یک ساعت یک بار آن را قرقره کنید.
2- معالجه ی زخم و خراش‌های سطحی پوست با لیمو:

به جای آب اکسیژنه برای شستشوی زخم و خراش‌های سطحی پوست، می‌ توانید آب ‌‌لیمو را بگیرید و دو برابر به آن آب بیفزایید و با آن زخم‌ها و خراش‌های سحطی پوست را بشویید.
3- درمان اختلالات هاضمه با لیمو:

در تمام مواردی که اختلال هاضمه به‌ وجود می ‌آید از قبیل: دل به هم‌ خوردگی و نفخ شکم، معالجه با لیمو تجویز شده است.

در این مورد دو عدد لیمو را با پوست و هسته برش بزنید و آن را در یک لیتر آب داغ، 2- 1 ساعت خیس کنید، بعد فشرده و آب آن را با قند یا شکر شیرین کرده و هر روز یک لیوان بنوشید.
4- درمان و خونریزی لثه‌ها:

یک قطعه پنبه را در لیوانی که محتوی آب لیمو است فرو کرده و روزی دو بار (صبح و شب) آن را به لثه‌های خود بمالید و با انگشتان خود ماساژ دهید، ولی مواظب باشید آب لیمو به دندان‌های شما نرسد.

5- معالجه ی میگرن و سردرد:

وقتی میگرن و سردرد دارید، در یک فنجان قهوه یا چای غلیظ یک برش لیمو بیندازید و بنوشید. مصرف آن موجب تسکین درد و میگرن می ‌شود.
6- رفع سرگیجه و دل ‌شوره:

استفاده از لیموترش سرگیجه را رفع می ‌نماید. همچنین اگر لیمو با کمی عسل خورده شود، باعث آرامش شده و دل ‌شوره را برطرف می‌ کند.
7- معالجه ی سکسکه:

گذاشتن یخ و لیمو روی زبان سکسکه را درمان می کند

[ سه شنبه 4 بهمن 1390 ] [ 19:7 ] [ زهرا ]

قوانین عجیب و خنده دار جهان

. جویدن آدامس در سنگاپور ممنوع است.

2. تقلب کردن در مدارس بنگلادش غیر قانونی است و افراد بالای 15 برای تقلب به زندان فرستاده می شوند.

 

۳. مشاهده فیلم های کاراته ای تا سال 79 در عراق ممنوع بود.

5. در ایسلند زمانی داشتن سگ خانگی ممنوع بود.

6. در آریزونای آمریکا، کشتن و شکار شتر ممنوع است.

7. در تایلند همه سینما رو مجبورند هنگام پخش سرود ملی قبل از شروع فیلم قیام کنند.

8. در دانمارک روشن کردن ماشین قبل از چک کردن اینکه بچه ای زیر آن خوابیده است یا نه، ممنوع است.

9. در تایلند انداختن آدامس جویده شده تان 500 دلار جریمه دارد و قبل از خارج شدن از خانه حتما باید لباس زیر پوشیده باشید.

10. در سال 1888 در بریتانیا قانونی تصویب شده که دوچرخه سواران را موظف می کرد تا زمان رد شدن ماشین از کنارشان، زنگ دوچرخه هایشان را بطور پیوسته به صدا درآورند.

11. در قرن 16 و 17 میلادی نوشیدن قهوه در ترکیه ممنوع بود و اگر کسی در حین خوردن قهوه دستگیر می شدن، به اعدام محکوم می شد.

12. در فنلاند زمانی پخش کارتون دونالد داک به علت شلوار نپوشیدن شخصیت اصلی سریال ممنوع بود.

13. تا سال 1984، بلژیکی ها مجبور بودند نام فرزندشان را از یک لیست 1500 نفری در روزهای ناپلئون بطور رندوم انتخاب کنند.

14. در برمه دسترسی به اینترنت غیر قانونی است. اگر فردی با اتهام داشتن مودم دستگیر شود، به زندان محکوم می شود.

15. اتریش اولین کشوری بود که مجازات مرگ را در سال 1787 حذف کرد.

16. صد ها سال پیش هر فردی که قصد داشت از کشور خارج شود، به سرعت اعدام می شد.

17. در طول جنگ جهانی اول هر سربازی که به همجنس بازی متهم می شد، اعدام می شد.

18. در زمان حکومت طالبان در افعانستان، پوشیدن جوراب سفید برای زنان به علت تحریک آمیز بودن آن برای مردان ممنوع بود. در ضمن ماموران پلیس دستور داشتند پنجره خانه ها را با رنگ سیاه بپوشانند تا زنان حاضر در خانه ها دیده نشوند.

19. در 24 ایالت آمریکا صغف حنسی عامل اصلی طلاق است.

20. در ایالت میسوری بخش سنت لوئیس، هنوز هم نجات دادن زنان با لباس خواب، برای ماموران آتش نشانی ممنوع است.

[ سه شنبه 4 بهمن 1390 ] [ 19:4 ] [ زهرا ]

 

قلب‏‏هایی که در سینه‏ی راست می‏تپند

در دنیا عجایب بسیاری وجود دارد که وقتی درباره‏ی آنها مطالعه می‏کنیم، چشم‏های‏مان برق می‏زند. یکی از چیزهای عجیب عالم، قلب ماست که در سمت چپ بدن قرار دارد. حالا تصور کنید قلب ما در سمت راست سینه‏مان باشد. آن وقت از تعجب و ناباوری ادامه‏ی این مطلب را می‏خوانید تا جواب این سوال را که «مگه ممکنه؟» به دست بیاورید.

 

قلب آدمیزاد یکی از شگفت‏انگیزترین مخلوقات الهی و از پرکارترین و فعال‏ترین اعضای بدن انسان است؛ چرا که با 400گرم وزن ناقابلی که دارد بایستی دقیقه‏ای 72 بار بتپد و خون بدن را هر روز تا 1000000کیلومتر در رگ‏ها و مویرگ‏های بدنش پمپاژ کند. معلوم است که با این وزن و قد 14-15 سانتی، این کار مشکلی است؛ اما قلب هر روز این کار را بدون آن که خسته شود انجام می‏دهد.

قلب‏‏هایی که در سینه‏ی راست می‏تپند
قلب، مخروطی شکل و تقریباً به شکل یک گلابی یا میوه‏ی صنوبر است. با این تفاوت که گلابی فقط یک دم دارد، اما قلب چهار دم دارد که هر یک از آنه رگ حیاتی انسان هستند. اگر یکی از آنها به عللی از کار بیفتد، انسان با مشکل بزرگی رو به رو می‏شود(اسمش را بگذارید سکته‏ی قلبی).

دقیقه‏ای 72 بار بتپد و خون بدن را هر روز تا 1000000کیلومتر در رگ‏ها و مویرگ‏های بدنش پمپاژ کند.

در میان افراد جامعه، موارد خاص و استثنایی وجود دارند که این افراد از نظر اعضای درونی بدن خود دارای وضعیت منحصر به فردی هستند که در برخی موارد شاهد جا به جایی اعضا و تغییر مکان دادن اعضای درونی این افراد از قبیل قلب، کبد، معده و ... می‏باشیم.

حالا شاید بپرسید چرا قلب بعضی‏ها از سمت چپ به سمت راست بدن‏شان می‏رود، علتش این است که در دوران جنینی، قلب از سمت راست به چپ چرخش می‏کند و در صورت عدم این چرخش، افراد راست قلب می‏شوند که نسبت آن در هر 10 هزار نفر یک نفر است.

 

در کشور ما هم مواردی از افرادی که قلب‏شان در سمت راست قرار دارد پیدا می‏شوند. شاید برای‏تان جالب باشد که خیلی از این افراد خودشان متوجه این موضوع نیستند و هیچ وقت متوجه نمی‏شوند که قلب‏شان در سمت راست قرار دارد. یکی از این موارد 3 خواهر و برادر یا سوجی است که قلب‏شان در سمت راست‏شان قرار دارد.

 

قلب‏های دو برادر 2 و 15 ساله و خواهر 10 ساله یاسوجی در سمت راست بدن‏شان قرار دارد و هم اکنون این سه خواهر و برادر در صحت کامل به زندگی خویش ادامه می‏دهند.

ایوب 15 ساله در سن 12 سالگی و زهرای 10 ساله در سن 6 سالگی متوجه شدند که قلب‏شان در سمت راست قرار دارد. این افراد هیچ مشکلی با قل‏شان ندارند و قلب آنها مثل ما که قلب‏مان این همه زحمت می‏کشد، زحمت کشیده و خون رسانی به تما بدن را انجام می‏دهد.

 

در شهر اولین‏ها (تبریز) هم شاهد یکی دیگر از موارد قلب در سینه راست هستیم. این بار پدربزرگی است که 75 سال سن دارد. حاج رحمان بدر حیدری در سال 1312 در شهر تبریز به دنیا آمده است و مدت 75 سال با قلبی فعالیت‏های روزانه خود را انجام می‏‏دهد که درسمت راست بدنش قرار گرفته است.

او تا سال‏ها متوجه نبود که قلبش در سمت راست بدنش قرار دارد و فقط چند سال پیش که دکتر رفته بود، پزشکان متوجه شدند و از اینکه او با این سن قلبش در سمت راست بدنش قرار دارد، تعجب کردند ما هم برای این پدربزرگ تبریزی آرزوی سلامتی و طول عمر داریم و از خدا می‏خواهیم قلب او همیشه در سینه‏ی راستش بتپد.

[ سه شنبه 4 بهمن 1390 ] [ 19:2 ] [ زهرا ]

دیرین شناسان یک دایناسور آفریقایی ۱۱۰ میلیون ساله را شناسایی کرده‌اند که به گفته آنها با شکل خاص دهانش گیاهان را مانند جاروبرقی می‌مکیده است.

به گزارش سرویس «علمی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جزئیات این دایناسور فسیل شده با اسم علمی «نایجر سائوروس تاکوتی» که در نیجریه کشف شده در مجله «پلوس وان» منتشر شده است.

پاول سیرنیو، استاد دانشگاه شیکاگو که سرپرستی این تحقیقات را بر عهده داشته، این دایناسور را به احترام استاد دیرین شناس فرانسوی، فیلیپ تاکوت، «تاکوتی» تعیین کرده است.

سیرنیو در این باره گفت: در بین دایناسورها نام انواع نایجرسائوروس به دلیل رکورد جایگزینی دندانها در کتاب گینس به ثبت رسیده است.


 

 

[ سه شنبه 4 بهمن 1390 ] [ 18:21 ] [ زهرا ]
صفحه قبل 1 ... 35 36 37 38 39 ... 43 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به قلب طلایی خوش آمدید
امکانات وب
بک لینک طراحی سایت